Stat4u.pl dla Emergency Stat4u.pl

www.gry-online.pl - wortal rozrywkowy Techland
Licznik Emergency
klimatyzacja
rekuperacja
Brak serwerów w ciągu najbliższych 2 tygodni. Kliknij, by dodać swój serwer!
Porady do misji - Emergency 2
Źródło: http://site.newworld.n17.waw.pl/

Poniżej przedstawiono spis wszystkich misji w kolejności w jakiej występują w grze, po tytule misji w nawiasie podaje numer "techniczny" misji (związany z plikami raportów początkowych (katalog Data/Briefing), plików wskazówek (katalog Data/Tipps) i plików map (katalog Level)).

Wypadek na przejeździe kolejowym (01)
nie zapomnij zmienić sygnału na semaforze - skrzyneczka po drugiej stronie torów

Żołnierz z elitarnej jednostki zagraża swojej rodzinie (02)
Wysyłasz śmigłowiec z psychologiem i policjantem,
psychologa wysyłasz aby rozmawiał z szaleńcem,
dowiadujesz się ze chce się widzieć z zona która jest na wyspie,
lecisz tam i rozmawiasz z osobami przy basenie,
dowiadujesz się ze jest na jachcie,
zatrzymujesz jacht helikopterem,
gdy wysiada z niego zabierasz helikopterem kobietę do jej męża,
wprowadzasz ja do budynku i KONIEC

Napad na bank (18)
Gangsterzy wychodzą z garażu na dole mapki (po tym jak dostarczy się im samochód)
przydatny będzie granat oślepiający z policyjnego wozu opancerzonego, a nawet kilka, aresztowania dokonaj przy pomocy strzelców (oni tez maja uprawnienia na użycie wspomnianych granatów oślepiających), oraz zwykli policjanci (trzeba zablokować ruch)
(warto tez robić przed aresztowaniem i w trakcie save'y )

Karambol we mgle (04)
Najpierw wysyłasz F301, włączasz ograniczenie prędkości (skrzynka przy domku kolo tablicy nad droga) i ustawiasz policjanta przed samochodami stojącymi przed parkingiem (dajesz mu polecenie wskazania objazdu)
!!! (aby szybciej dotarł na miejsce po wysłaniu przejdź na miejsce akcji - klawisz [F5] i z powrotem do bazy - Np. [F3]) !!!
w tym czasie karetki i wóz techniczny straży (z nożycami do metalu) dojeżdżają na miejsce ... zaczynasz akcje ratunkowa (powinieneś zadbać aby osoby nie będące rannymi nie wpadły pod jakiś samochód)
po zabraniu rannych (pamiętaj o tym w lesie) wysyłasz pomoc drogowa aby zabrała pojazdy, po ich usunięciu wyłączasz ograniczenie prędkości i odchodzisz od autostrady --> KONIEC

Rurociąg w płomieniach (05)
gaz odcina się taka skrzyneczka (ogrodzona) na terenie pomp (koło drogi którą dojeżdżasz do pożaru)
można przecisnąć się między ogrodzeniem a rzeką lub wybudować most pontonowy (trzeba ściąć drzewko)

Wybuch gazu (16)
najpierw musisz złapać więźnia (taki w pomarańczowym stroju) i zamknąć gaz (budyneczek na gurze parku)

Małpy zarażone wirusem uciekły z laboratorium (21)
najpierw musisz schwytać zakażonych (polecam schwytać strażakami ABC i ustawić na zamkniętym odcinku ulicy - przez policjantów, opcja "barykada")
podwozisz klatkę F110, wabisz małpę do klatki (wkładając tam banana, są one na targu w środku miasta), zamykasz, ładujesz na F110 i wyładowujesz tam gdzie stały puste klatki, po badaniu klatka znika
aby złapać małpę na drzewie należy wyciąć okoliczne drzewa (wystarczy tylko te najbliższe), ustawić klatkę z bananem (save - gdy się nie uda przestawić klatkę) i ściąć drzewo z małpą
aby złapać ostatnią małpę odetnij toporkiem gałęzie leżące na rzece, i przestrasz małpę siedzącą na skałach helikopterem a potem do klatki z bananem
klatki z małpami należałoby zamykać strażakiem ABC, w końcu któraś z nich jest zarażona ...

Atak gazowy podczas wizyty prezydenta (10)
* najpierw śmigłowiec z policjantami i strzelcem - łapie uciekającego i blokuje wejście do parku
* szpital polowy x2 z sanitariuszami i wóz odkażający z strażakami ABC
* w miedzy czasie blokuje drugie wejście i zabieram prezydenta do śmigłowca - zawisam w powietrzu
* wjeżdżam szpitalem na teren skażony, zbieram rannych do szpitala, w miedzy czasie strażakiem ABC zamykam zawór w ciężarówce
* odkażam osoby które nie są ranne (po umieszczeniu rannych w szpitalu)
* (w miedzy czasie) wysyłam radiowóz i wsadzam do niego gangstera i do bazy
* odkażam pojedynczego rannego (z drugiego szpitalu)
* wyjmuje po jednym rannym z pełnego szpitala - odkażam i do drugiego szpitala
* SAVE
* wysyłam szpitale do bazy, helikopter pod parlament i wprowadzam prezydenta (a tu ... - a to niespodzianka)
* nie wywodzisz ciężarówek z butlami !!!

Pociąg uderza w dworzec (14)
* szybko wozy do gaszenia (+ trochę strażaków), musisz strażakiem otworzyć bramę i wjechać na lotnisko; zachowaj bezpieczną odległość od płomieni
* rannych i zdrowych z wagonów, autobusów (żółtego i tego na lotnisku - w tym nie ma rannych) wyciągasz nożycami, nie zapomnij o rannych w wagonach na dole
* wiszący wagon musisz zdjąć dźwigiem
* pożary w hali możesz dogasić gaśnicami

Szaleniec zrzuca pokrywy kanałów na autostradę (07)
po usunięciu karambolu (polecam uprzednio zablokować autostradę do czasu przygotowania pułapki) szaleniec będzie chciał rzucić pokrywę z tego z środkowego mostu przy którym nie było wypadku (na pozostałych postaw policjanta - będziesz miał pewność ze z nich nie zaatakuje),
jeżeli nie nadążasz z aresztowaniem, możesz zablokować policjantem autostradę (ale dopiero gdy wchodzi z pokrywa na most) wtedy nie rzuci pokrywa i możesz go spokojnie zgarnąć

Zamach stanu (13)
* trzeba podjechać od tylu do lewego boku budynku parlamentu (tak aby czołg nie atakował)
* stoi tam CYSTERNA która posłuży do wysadzenia dziury w ogrodzeniu
* najpierw jednak należałoby wykorzystać 3 puste wozy policyjne do zabarykadowania przejazdu na skręcie (powinno to opóźnić trochę czołg)
* następnie z bezpiecznej odległości kazać policjantowi strzelać do cysterny
* i jak najszybciej wejść na teren parlamentu przez dziurę w plocie
wchodząc (rozwalając cysternę blokując czołg zadbaj aby nie powstał pożar
wejście do pokoju z przywódcą nie jest proste: trzeba zaraz po wejściu wrzucić granat oślepiający (lepiej niech na korytarzu czeka drugi strzelec z granatem - gdyby tamtego ranili), korzystając z oślepienia trzeba złapać prezydenta i koniec
mapka parlamentu i sztuczka

Bunt w więzieniu o zaostrzonym rygorze (17)
* najpierw jest czterech więźniów oddalających się od więzienia i jeden (uzbrojony) przy domku w lesie
* strażników w wieżyczkach musisz wyeliminować snajperami
* w początkowej fazie do gaszenia warto użyć wozów opancerzonych
* polecam podczas pacyfikacji zakładu zamykać bramę, uwaga więźniowie wzięli dyrektora zakładnika - musisz wyeliminować pilnującego go przestępcę
* w budynkach są ranni strażnicy, uzbrojeni więźniowie i więźniowie w celach
* jeden z więźniów utknął na wysepce - musisz go zabrać motorówką

Porwanie króla oprogramowania (24)
masz pewna ilość czasu do dyspozycji na przygotowanie się, musisz:
* przygotować samochód dla przestępców (w nim jest już umieszczony okup)
* przygotować blokadę drogowa, która ich zatrzyma
* przygotować się do schwytania porywaczy uciekających z jaskiń "na zachodzie" (potrzebna będzie łódź i snajper do wyeliminowania strażników pilnujących rzeki)
* wraz z policjantami (strzelcami wyposażonymi w granaty oślepiające) kolo jaskini musi czekać lekarz (pomoc medyczna musi przyjść szybko)
* dwóch ludzi może przemknąć się na tyły jaskini
po podstawieniu samochodu zatrzymaj go na blokadzie (użyj kolczatki) schwytaj gangsterów, poczekaj trochę i złap uciekających z jaskini, a potem szybko lekarza do porwanego ....
uwaga: uciekający samochodem porywacze niekiedy rozjeżdżają przechodniów

Pożar na atomowym okręcie podwodnym (22)
* łodziami (trzema) gasisz okręt)
* motorówką i strażakami ABC wyciągasz rannych z wnętrza lodzi, wyłączasz reaktor, rannych odkażasz i do szpitala polowego
* motorówka wyciągasz rannych z wody (tonących) i do szpitala polowego
* strażakami odprowadzasz skażonych z terenu portu do wozu ABC, odkażasz i odganiasz policjantem (blokada) aby przypadkiem nie mieli kontaktu ze skażonymi
* wywodzisz rannych
* motorówka, strażacy w strojach ochronnych, wchodzisz do lodzi i próbujesz otworzyć luki torpedowe
* Rosjanie to pomocni ludzie i rozumieją powagę sytuacji ... , wyślij kogoś do konsulatu (tam gdzie są flagi) i bez mrugnięcia okiem otrzymasz kod do otwarcia silosów
* otwierasz i rozbrajasz strażakami - musza znikną białe łepki
KONIEC

Planowany napad na konwój z przywódcą terrorystów (20)
no cóż niestety samochód ten MUSI jechać wyznaczona trasa ... (można znaleźć alternatywną ;-) ) - trasę będziesz miał zaznaczona na malej mapce po wysłaniu SatCom'u
musisz dość gęsto ustawić strzelców z granatami i poblokować pojazdami opancerzonymi czerwone samochody w których siedzą ludzie
save i puszczasz wóz z przestępcami gdy tylko pojawia się przestępcy - granat i aresztowanie, save itd. ....

Awaria reaktora jądrowego (12)
zaczynamy od wysłania jednostek gaśniczych (z personelem ABC) do pożarów
równocześnie zablokować drogę prowadzącą przy elektrowni zaraz za skrzyżowaniem, złapać i odkazić idącego do miasta pracownika oraz zablokować ścieżkę prowadząca w pobliże elektrowni (ta którą chodzi wspomniany pracownik)
gdy jednostki gaśnicze dotrą wyślij strażaków do żółtych budyneczków aby wyłączyli reaktory migająca lampka) i do zaworu na dole przy rzece (aby mógł tam dojść musisz uprzątnąć drogę przy użyciu F110)
na końcu trzeba szybko udzielać pomocy - odkażanie i do szpitala polowego

Satelita szpiegowski spadł na Ziemię (23)
musisz przepłynąć łodzią na rugą stronę, podejść niezauważonym pod bramę kolejową, aresztować (przy pomocy granatu) strażnika, i szturmem wziąć pierwszy (od bramy przy której jesteś) kontener stojący na ziemi (agentów wyeliminuj przy użyciu snajperów)

Hindenburg 2 ląduje (09)
masz nie 15 lecz 10 minut ...
ściągnij dodatkowo wozy strażackie (ciężkie) - kolo 4 i wóz sprzętowy
wozy gaśnicze rozstaw w pobliżu miejsca lądowania (ale nie za blisko) - ustaw z dwa z tylu (przy drugim sterowcu i przy bazie paliwowej), jeden przy wierzy (ten lżejszy) i jeden/dwa z przodu przed wydzielona strefa,
policjantami wypędź (opcja odsuń cywili i barykada) ze strefy lądowania
rób save'y i czekaj aż spadnie - wtedy szybko przystąp do gaszenia jak będziesz sprawny nie będziesz miał żadnych rannych

Supertankowiec płonie w porcie (08)
* wysyłam 3 lodzie strażackie i 5 wozów gaśniczych (+ oczywiście satcom)
* zaczynam gasić (nie zbliżam się za bardzo do budynku - samochody na parkingu są raczej spisane na straty), jeden wóz w rogu (tak aby zabezpieczał rafinerie), satcomem blokuje drogę cysternom ..., jedna z lodzi zabezpieczam (ochładzaj) nie palącą się jeszcze część statku
* wysyłam motorówkę strażacką, śmigłowiec medyczny oraz szpital polowy
* motorówkę posyłam w okolice statku i czekam na marynarzy którzy będą skakać, śmigłowcem zdejmuje rannych i do szpitala
* kontynuuje gaszenie (staram się nie wjeżdżać wozami na teren dziedzińca gaszonego magazynu
* po umieszczeniu rannych przejeżdżam szpitalem w miejsce zrzucenia motorówki (marynarze którzy skakali powinni być juz chyba na luce wiec wyląduje i do szpitala
* dogaszam
* przeszukuje pogorzelisko magazynu psami - zabieram rannych i zabitych (mogą być potrzebni strażacy)
* (o ile niczego nie zapomniałem ...) KONIEC

Superekspres uderza w most (11)
* strażakiem odłączasz prąd (skrzyneczka w pobliżu mostu)
* w drodze powrotnej obniżasz poziom wody (skrzynka przy śluzie)
* wyciągasz rannych przy użyciu strażaków z nożycami lub psów - wyciągną one niektórych rannych na zewnątrz lecz innych (w oknach które pozostaną aktywne) musisz wyciągać strażakami
* do wagonu w wodzie dopływasz motorówką
* wagony leżące na innych zdejmujesz dźwigiem (otwierasz nożycami - przeszukujesz psami ....)
* do wyciągnięcia osób z przygniecionego wagonu (tego którego widzisz tylko kawałek dachu) - musisz użyć strażaka z nożycami
** uważaj na uszkodzony wiadukt - grozi zawaleniem

Wybuch wulkanu zagraża miastu (19)
* masz 10 minut, radzę ewakuować kościół i wille w jego okolicach oraz rozgonić ludzi z parkingu
* wozy gaśnicze ustaw w okolicach mostu
* w początkowej fazie gaszenia możesz użyć samolotu
* podczas dogaszania (gdy sytuacja jest opanowana) lub po ugaszeniu buldożerem zatkaj dziurę z której ulatnia się toksyczny gaz (leżą tam w okolicy jakieś głaz)
misję można przejść nie doprowadzając do skażenia jakiejkolwiek osoby

Wiosenna powódź (15)
* zatkaj wały (są dwa warianty na które starczy worków - obrazki jak musi wyglądać są Level/mission15a_map.tga i Level/mission15b_map.tga)
* możesz ewakuować część osób z drugiej strony rzeki (umieszczaj je wraz ze swoim sprzętem na terenie elektrowni)
* nie zapomnij o zamknięciu śluz
* po wylaniu wyślij szpital i kilka motorówek
* wyłów tonących i do szpitala
* wyławiaj beczki (do jednej motorówki wchodzi jedna) i odtransportowuj na brzeg uwaga: po wylaniu zmienia się punkt wjazdu i wysłany wcześniej sprzęt jest niedostępny

Wielki meteoryt leci w stronę ziemi (03)
* ewakuuj szpitale oraz park (koło głównej drogi) i ludzi chodzących koło dolnego szpitala, jeżeli dobrze przeprowadzisz ewakuację nie będzie rannych)
* przygotuj sporo wozów gaśniczych i ustaw je w odpowiedniej odległości od miejsc upadków meteorytów (gdzie mogą spaść widać na mapkach Level/mission03NE_map.tga i Level/mission03SW_map.tga)
* po upadku przystąp do gaszenia, możesz wspomagać się samolotem
* jeżeli dobrze się przygotowałeś nie masz rannych, misja potrafi się zaciąć pod koniec - płonąca (chyba nie do ugaszenia) sterta głazów (7 obiektów)

Porwany samolot ląduje w Berlinie (25)
* dwóch uciekających terrorystów aresztuje zaraz na początku (śmigłowiec z strzelcami)
* przystępuję do gaszenia pożarów (używam jakiś 9 wozów zaczynam od góry - bramy i od dołu, trzeba pilnować aby pożar nie poszedł zbyt głęboko w park)
* jednocześnie zbieram rannych będących poza samolotem do szpitali polowych
* przygotowuje się do rozwiązania problemu 4 terrorystów w samolocie (trzeba się śpieszyć gdyż w samolocie są ranni) - ściągam wóz opancerzony z strzelcami, psychologiem i zwykłymi policjantami oraz drabinie z strażakami
* psycholog informuje ze chcą rozmawiając z ambasadorem, przygotowuje granaty i blokady drogowe (na drodze gdzie lądował samolot),
* do ambasady (kolo parlamentu) wysyłam policjanta, drabinę podstawiam do przedniego wejścia
* jednocześnie dogaszam pożary lasu
* ambasadora gdy wysiądzie z swojego samochodu odprowadzam do drabiny strażakiem
* terroryści żądają samochodu ucieczkowego - podstawiam go do tylniego wejścia
* terroryści wychodzą, zatrzymuje ich na blokadzie, jednocześnie straszakami przy pomocy drabiny ewakuuje rannych z samolotu
* wyprowadzam pozostałe osoby z samolotu

Atak z kosmosu (26/bonus)
kosmitów likwidujesz strażakiem z piłą mechaniczną (atakujesz od tyłu), ale uwaga pozostali po pewnym czasie zamieniają twojego strażaka w kosmitę